Patiëntenportaal
- Online afspraken
- Online recepten
- e-Consult
- Bloeduitslagen
Via het patiëntenportaal kunt u normaal gesproken digitaal afspraken inplannen in de agenda van artsen, praktijkondersteuners of assistentes, maar deze mogelijkheid is tijdelijk uitgeschakeld in verband met de maatregelen rondom het coronavirus.
Uitleg patiëntenportaal
Aanpassing algemene voorwaarden en privacyverklaring onlinediensten
Op 25 mei 2018 is de nieuwe privacy wetgeving “Algemene verordening gegevensbescherming (Avg) van kracht. Deze Europese wetgeving stelt strenge eisen omtrent het omgaan met (uw) persoonsgegevens.
Dit betekent voor onze online diensten dat we een Privacy Verklaring hebben toegevoegd. Hierin kunt u lezen welke gegevens wij verwerken, met welk doel, hoe ze hun toestemming kunnen intrekken en welke informatie aan derden wordt doorgegeven. Deze verklaring is in de footer van ons online portaal te vinden.
Daarnaast zijn ook de Algemene Voorwaarden van het portaal aangepast. Het onderdeel over privacy is verwijderd uit de Algemene Voorwaarden en vervangen door een separate privacy verklaring. Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de helpdesk via het portaal.
Hoe werkt dit portaal?
Het patiëntenportaal biedt digitale dienstverlening, zoals online een afspraak maken of een herhaalrecept aanvragen. Ook kunt u via een berichtje uw huisarts een vraag te stellen. Als u gebruik wilt maken van deze mogelijkheden dient u in te loggen in een ‘beveiligde’ website. Dit doet u via DigiD met sms-functie.
- Bent u nog niet in het bezit van een DigidD met sms-functie, dan kunt u deze aanvragen via https://digid.nl.
- Komt u er niet uit, dan kunt u hier klikken voor de gebruikershandleiding van het patiëntenportaal.
Rechtstreekse koppeling met UMC Utrecht
Als u ingelogd bent in het patiëntenportaal van het gezondheidscentrum kunt u direct doorklikken naar het patiëntenportaal van het UMC Utrecht. Zo kunt u geplande ziekenhuisafspraken bekijken, uw dossier inzien en een e-mail sturen naar uw medisch specialist.
- Om van deze mogelijkheid gebruik te maken, is het nodig dat u zich één keer aanmeldt (inlogt) bij ‘Mijn UMC Utrecht’. Daarna is dat niet meer nodig.
- Ook dit gaat via een inlogfunctie met DigiD en sms-functie.
Voor het eenmalig inloggen bij ‘Mijn UMC Utrecht’ klikt u hier.